Musik utan åldersgräns.

Har precis upptäckt en gammal favorit när det gäller musik, mode, livsfilosofi osv! Sven Thomas Di Leva Magnusson. Jag har tyckt om honom enda sedan 2005 då jag såg honom live för första gången. Han är otroligt rolig, fyndig, smart, fantasifull, naturlig, kärleksfull och tokig. Och jag berättade ju om min Di Leva affisch som jag fick med mig hem för några veckor sedan, den har jag nu fått en hedersplats på min vägg.
.
.
Mitt favorit album med Di Leva har nog alltid varit "Tiden Faller" för att de innehåller schyssta låtar som Vad är FrihetHeliga Moder, Frukt Grönt och Vatten. Men nu, när jag insett hur många album han faktiskt har gjort så kan jag tycka att det är värt att ge dom andra en chans också. Sen, efter timmar av lyssnande, ska jag göra en spelningslista med mina favoriter. Det som jag gillar mest, höll jag på att skriva, vilket är omöjligt när man talar om Di Leva som i all helhet är extremt skön helt enkelt. Jag menade såklart, en av alla saker jag gillar med Di Leva är hans (troligen inte helt hans, skivbolaget har väl lite att säga till) fantasi och val av albumomslag! Fast jag måste säga att hans kärlek för handritade albumomslag med inklistrade utklipp från tidningar, svalnade helt i takt med 2000-talet inhopp. 80 och 90-talet, då var han rolig!

Min personliga favorit av dessa är det första, Noll. Hans chockade blick, sminket, ett bröst som otippat gör entré från vänster, hans gulliga frisyr och en liten älvvarelse (det är möjligtvis det enda jag inte tycker om). Ett typ helt perfekt skivomslag. Inget man skulle kunna hitta på katastrofala omslag direkt. Men jag tycker om hur varje album har sin egen stil, och att han inte direkt har någon logga utan tycker om att leka runt med olika typsnitt!

Kommentarer
Postat av: du vet vem

underbart

2011-02-13 @ 20:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0