Dubbelmoral

Hemma, i min ensamhet (på övervåningen, då undervåningen är fullproppad med okänt folk), funderar jag på livets mening och kom just in på ämnet dåtid. Jag ställde mig frågan "har livet (mitt liv) någonsin haft mening?". Detta gav mig den briljanta idén att manuellt, frammana nostalgi. Det första jag kommer att tänka på var soundtrack. Inget är lika nostalgiväckande som ett schysst soundtrack från barndomen. Självfallet, uppenbarar sig Harry Potter i mitt huvud. Något upprymd av min (Harrys*?) uppenbarelse, tar jag Spotify till min hjälp att sätta på soundtracket. -Jag kom just på, med hjälp av en Spotifyreklam, att det är morsdag imorgon, bloody hell!! Jag som ej har något att ge min mor, jag tror jag tänker göra muffins- Väl nergosad i den något hårda datorstolen med stickigt fodral, hör jag den första Harry Potter låten, kallad 'Prologue' starta. Jag lyssnar 10 sekunder. Jag lyssnar 37 sekunder. Jag lyssnar 1½ minut. Ännu utan större psykisk reaktion. -Jag måste bara påpeka att HP3 och HP4, om jag nu få använda mig av så simpla förkortningar, är mina favoritfilmer och soundtrack- Jag drog snabbt, av detta, slutsatsen att jag lyssnar sönder Harry Potter soundtracken. Till sinnes milt förstörd, började mitt vänstra ögonparti darra likt ett asplöv i takt luftstrupens patetiska försök till att kväva sig själv. Pinsamhet? Sorg? Jag kan inte sätta ord på mina tillfälliga känslor. Jag trodde inte ens detta var möjlgit, men ack så möjligt är det uppenbarligen. Jaha? Så vad nu? Genast börjar jag desperat leta igenom min Soundtrack-lista i hopp om att finna ett nytt soundtrack att lyssna på i svarta tider, då HPsoundtracket alltid varit en säker källa att vända sig till. -Jag insåg just att detta blir någon slags krönika. Jag har full respekt för om ingen orkar läsa den- Inget ersättningssoundtrack hittas. Och nu, 28 HP låtar senare, mår jag riktigt illa helt ärligt. HP soundtracken är ju skitdåliga och jättetråkiga? Ne nu ger jag detta ett kort avslut och går ner och bakar muffins. Farväl.

P.s. Om någon råkar ha 'The life and opinions of Tristram Shandy, gentleman' eller 'Tristram Shandy' (om man så föredrar) -boken hemma så lånar jag den väldigt gärna. 

Kommentarer
Postat av: Carl

Jag kom på att jag har den boken hemma ^^

2010-07-15 @ 22:48:39
URL: http://baronsamedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0