FilmMusikKonstVäderFramtid

Shutter Island. Kortfattat; Halvkass filmatisering av en bra story. Visst hade den sina stunder emellanåt då den var riktigt, kanske tillochmed jättefin, men många scener var rent av skrattretande pga dess löjlighet. I helhet får den inte mer än 3/5 av mig.

Foals, MGMT, The xx. Veckans mest lyssnade band. Dock anser jag mig tyvärr ha för lite tid och utrymme för att uttrycka mina korrekta åsikter om dessa tre i endast ett blogginlägg, vilket jag hade tänkt försöka mig på först. Så vi börjar och slutar med att de är bra. Mycket bra.

Kurs i konst. En sommar, kanske den kommande, hade jag tänkt gå en konstkurs på Gotland. Den okända, men otroligt skickliga konstnären, också min förebild, Mormor (!) har tipsat mig om Gotlands konstkurser flera gånger om. Då jag är starkt intresserad av att betrakta, likaväl som skapa konst, så ser jag detta som en möjlighet att utvidga mina skickligheter samt kunskaper. Jag längtar!

Storm. Här driver stormar fram. Den ena efter den andra. Förvirrad betraktar jag fullmånen med vidöppna ögon. Typiskt av den att uppenbara sig nu och stjäla mig på min sömn då jag behöver den som mest. Pulsen ökar, energin stiger. Jag befinner mig nu i stormens öga. Jag är stormens öga. Okontrollerbar men ändå så kontrollerad jag någonsin varit.

Ryssland. St Petersburg. Vinterpalatset. Någon gång under den kommande våren/sommaren vandrar jag på de vackra gatorna i St Petersburg och beundrar de exotiska gamla byggnaderna runt mig. Även vinterpalatset ska jag ta mig till. Skåda de enorma salarna med dess (tydligen nyrenoverade) gulddetaljer och utsmyckningar. Tack pappa!

 
              Jag vill ha dom här. Dock ser de ut att vara i bebismodell. Hej


Kommentarer
Postat av: Rebecka

BEEEEBIS. We like it.

Hatten var slutsåld när jag tittade, sjukt synd. Blev ledsen typ och mannen i kassan försökte trösta mig. Buhu.

2010-03-06 @ 12:57:38
URL: http://rebbey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0