Seriöst/oseriöst

Ofta. Tänker ni. Att mina rubriker inte hänger ihop med inläggens innehåll eller innebörd. Så kan det verka. Från utsidan. Den yttervärld som anser detta har dock ingen fantasi. Har inte det där tredje ögat. Som ser, allt som man inte kan se med två helt vanliga ögon. Oavsett färg. För den yttervärlden ser inte alls det med mina ögon. De ser inte charmen med det där lilla extra som gör allt så speciellt. De kokar troligen ris utan det där halva kryddmåttet salt. Och glömmer troligen ofta stor bokstav i början av namn, på objekt och människor och sånt. De knyter säkert också oftast rosetter på skor, utan dubbelknut! Den där lilla dubbelknuten. Det där lilla extrajobbet som gör det så värt i längden. De låter troligen bli att göra dessa saker av 2 enkla anledningar. Antingen så glömmer de. Helt enkelt. Eller så har det inte det där tredje ögat som ser allt. Glömmer inget. Men de glömmer. Ser inte. Märker inte att rubriken är en sammanfattning eller en röd tråd av/till inläggets innehåll. Jag har det tredje ögat. Ibland. Oftast. Det känns bra.

Saker-som-är-helt-okej-med-idag:
Mormor har lärt mig sticka. Jobbar nu för fullt med min halsduk som ännu endast är 3 cm lång.
Jag har kommit på ett nytt smoothie recept.  Som  smakar  ganska  bra.
Ganska mycket, känns ganska bra just nu.
Min nya dator är awesome.
Jag tror att min katt sa "Jag älskar dig" till mig idag. Dock lät det mer som "Mauuuwwwiiimaowuuuuwaoouii".
Jag känner inget bahov. Av någonting. (I form av kläder, onödiga prylar och så).
Någonting annat.
Vi fick en ny flicka till våran klass idag. Andrea. (Blandade känslor om vad jag tycker om det än).
Jag har bestämt att min vän Katta ska få hjälpa mig att designa mitt nya rum. :)
Jag känner mig så cool.

Nu ska jag återgå till att sticka, lyssna på Into The Wild soundtracket, dricka te och kolla efter vargtröjor och tapeter. Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0