Se så vackert stenen tar emot oljan!

Ännu ett mycket inspirerande citat av min, faktiskt, största inspirationskälla när det gäller både matlagning och inredning, Ernst Kirchsteiger.

Jag sitter nu, och planerar lite smådetaljerat med hjälp av några tidnignar och min scrapbook, hur mitt rum ska se ut. (Jag ska nämligen göra om hela rummet). Jag tänker såhär: Måla alla väggar ljusbruna eller mörkgråbruna och ha en vägg med antingen fotocollage med massa bilder på vargar/skog/andra djur/inspirerande bilder/affisher. Eller ha en stor bild över hela väggen på skog. Och ingen tråkig skog med bara raka träd i grönt och brunt, utan någon rolig, fantasifull, mysig, mystisk, spännande bild! Som jag antingen ska hitta eller fota själv. Sen ska jag försöka hitta schyssta möbler på second hand som går i brunt/grått/svart/vinrött. Som belysning ska jag ha kvar ljusslingorna som jag har nu, och kanske hänga upp gigantiska, asfina glödlampor. Åh vad inredningssugen jag blev nu!

Idag laddade jag ner massa Grizzly Bear musik. Asunderbart! Snart ska jag se Pride And Prejudice.

Idag hittade jag på receptet till världens godaste chai-latte. Jag ska ge er det, snart. Först måste jag ringa mormor och be henne sticka ett till par supersköna sockor till mig! hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0