God morgon

Jag är vid en punkt i livet då man kräver, någonting.

Fast det har förstås inte med något att göra. Något som har med något att göra är att jag överväger att blondera håret. Nu. Eller om några timmar. Jag kom just på en plan. Eller ingen ashäftig som innehåller spionaktiviteter och flygplans hoppande och kartritande. Den innehåller shopping.. och mer shopping! Jag ska shoppa mig fattig på serietidningar bland annat. Imorgon/idag. Samt kanske get a haircut. Känns som något roligt och impulsivt att göra. Nu kom tillochmed en lista (fy) upp i mitt huvud. En shoppinglista på vad jag behöver utöver serietidningar. vilket är lite acceptablare än vilken annan lista som helst. Kan jag tycka. Den innehåller iallafall blonderingsfärg, mörkbrun hårfärg, eyeliner, vad-som-nu-hittas-för-400kr-på-Beyond Retro, Hörlurar, någon snygg t-shirt, te, pennor. Samt en karta över Stockholm i fickformat.

Här kommer lite tuff fakta om mina senaste dagar: Jag såg Avatar för någon dag sen. Den var förvånansvärt bra. Jag har upptäckt att Bat for Lashes är asbra. Jag har funderat på att gå någon konstkurs. Eller fotokurs. Konstkurs verkar roligast. Idag/Igår såg jag The Imaginarium Of Dr. Parnassus. Den tkr jag var inte så bra. Dålig. Med grövre/grovare ord. Dock var det roligt (kvällen). Iallafall. Nu har mitt efterlängtade studiebidrag troligen kommit. Kul! Jag sprang in i en fågel häromdagen. Jag nös/nyste medans jag drack te. Och fick det i näsan. Jag fick list-mani iförrgår. Detta tvingade mig att göra 13 listor. Okontrollerat, onödigt, skitjobbigt. Det blev en djurlista, en färglista, en fikaplatslista, en filmlista, en lista på listor, en Animal collective låtlista, en formlista, en brödlista, en attgöralista och några till. På grund av djup besvikelse på mig själv, vägrar jag att lägga upp listorna.

Anteckningar om saker och sånt:
Det som stör mig mest, är folk som är lika mig. Klädstil, Musikstil, sånt där. Och det är för oftast när jag träffar på någon med någon av dessa likheter, så förväntar jag mig att personen ska ha liknande åsikter som mig. Om saker. Dumt. Av mig att förvänta mig det. För så är det ju såklart aldrig. Fast jag tänker såhär; rent ologiskt, borde det finnas 2 av varje personer. Minst. Det finns typ hundramiljarder människor på jorden. Det måste ju finnas någon som är lik mig. Eller? Tjej eller Kille. Skulle fan va asballt att hitta någon som va precis som en själv. Eller lagom nära. Hm dags att börja leta. Jag ska nog köpa en hund någon dag. Och överraska pappa. Nu pratar han. Med mig ftror jag. Han säger någon om sova. Jag borde det. + att min katt har kommit in 5 ggr och tjatat att jag ska gå och lägga mig! Så nu tänker jag göra det. Först ska jag skriva en lapp. På den ska det stå roliga saker som att jag måste komma ihåg att äta frukost. Det är tydligen viktigt. Fast jag har hoppat över det i ett år nu och ser fortfarande ingen anledning med det. Men jag ska tvinga i mig en smoothie tror jag. Smoothie. Smooooothie.

Nu är jag asfruktsugen. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0