desperat inlägg nr 3

Anledningen till mitt desperata inlägg nr 3 denna kväll/morgon är för att jag glömde ge er det superasmegagoda chai-latte receptet som jag uppfann idag/igår. Här kommer det, väldigt formellt och fint:

Chai-latte: (Ja, jag tycker att flera rubriker var nödvändiga)

Du behöver:
En kastrull i som rymmer ca 4 dl
En visp
En spis
Grön mjölk
Vatten som är drickbart
Ett julte från Indiska
Ett annat julte som luktar glögg
Kokosflingor
Saffranssirap
Nejlikor
Ett glas som rymmer ca 3 dl
En sked
Mysig musik

Gör såhär:
Sätt på den mysiga musik som du kärleksfullt och noggrant har valt ut.
Värm upp ca 1½ dl vatten med 1½ dl grön mjölk i kastrullen. På spisen. Vispa ofta.
När vätskan uppnått ca 93 grader, häll i 1 tsk av båda te'ena samt ca 5 nejlikor och 1 msk kokosflingor.
När vätskan börjar koka och har fått lite smått ljusbrun färg är den klar.
Din chai-latte är nu nästan klar. Häll upp den i det höga glaset och tillsätt 1-2 tsk saffranssirap.
Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0