A wild thing.

Ganska uppenbart, så såg jag where the Wild Things Are idag. Ganska schysst, var det att jag kom dit en kvart innan den började, slapp inte stå i kö en enda minut, (då den riktiga kön var hela vägen från skandia bion och upp på hötorget) och bion var helt gratis. Behövde inte betala ett öre! Inte ens godiset fick man betala själv för det gjorde hermana! Filmen var otroligt fin. Jättesorglig också. Jag grät kanske 7 gånger. Grät och grät, fick tårar i ögonen! Hade dock lätt kunnat gråta om jag sett den ensam. För den som inte känner till handlingen så handlar den, lite kortfattat, om Max som lätt hamnar i trubbel hemma och en dag hamnar i bråk med sin familj. Då rymmer han till ett okänd land och träffar på några vildingar och blir dess kung. Den var mycket våldsammare än jag förväntat mig. Tycker verkligen inte att det är en barnfilm. Den var ganska mörk, mellan raderna, men slutade väl bra, antar jag. Här är en bild.

Idag hittade jag okända bloddroppar i mitt hus. Flera styckn. På olika ställen. Och hörde ljud. Ganska läskigt. Och gick över en hel sjö. Helt själv. Mindre läskigt. Och jag köpte ett balsam från Bobby's hårstudio. Om någon undrade! Nu är jag mer än lovligt förkyld och förtjänar en kopp varm choklad! C'U

Kommentarer
Postat av: elsa

den boken är ju så fantastisk, måste se filmen.

2010-01-25 @ 22:21:42
Postat av: Josefin

Ja

2010-01-26 @ 16:18:26
URL: http://freeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0