Weekend Wars

Helt-okej-händelser-med-vecka-7:
.Ituneslistan blir allt fylligare och fylligare
.Jag har sett ett antal bra filmer
.Jag har laddat ner. lite
.Jag har spenderat 3 timmar i total tystnad. Väldigt intressant var det
.Jag har köpt någonting, som jag inte kan minnas var det var
.Jag har planerat min framtid lite
.Jag har träffat en vän som jag inte träffat på länge
.Jag har gjort något annat bra

Idag upptäckte jag något fruktansvärt irriterande; SYNONYMER.SE är överskattad. Denna var i flera år, min favorithemsida, min högra hand, mitt bästa verktyg när det gällde det svenska språket och min hantering och utveckling av det. Hur/Varför/Vad? Jag skulle idag, av en okänd anledning, kolla upp synonymer för ordet gammal, gissa vad jag ser då; Gammal: föråldrad, ålderstigen, mångårig, möglig, mossig, orkeslös, kraftlös, utsliten (?) Vad ska det betyda? De drar alla över en kam! som att alla äldre är utslitna och kraftlösa? och mögliga? Jag har då aldrig sett en möglig gammal människa. Kan inte i min friaste fantasi föreställa mig hur en sådan ser ut. Kan du?

Nu tänker jag nog läsa lite mer om Sir Walter Raleigh. Faktiskt, så börjar han nästan bli intressant nu. Först ska jag troligen göra en lite ändring på bloggen!

                                                             Någon dag ska jag klippa lugg. Sådeså.


Kommentarer
Postat av: hehe

"gammal" behöver ju inte nödvändigtvis syfta på en människan... en gammal tomat kan ju tex. vara möglig och en gammal bil kraftlös

2010-02-18 @ 22:18:45
Postat av: Josefin

Men fortfarande. Synonymen ska ju gälla för alla objekt som kan beskrivas emd ordet "gammal". Dock kan det vara att de skrivit flera synonymer för att de ska passa flera objekt.

2010-02-18 @ 22:41:24
URL: http://freeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0