Filmtipset.se

Efter tiotal minuter och timmar är den färdig. Eller iaf ett utkast. Till den slutgiltiga, tillfälliga listan på mina favoritfilmer. Jag rekommenderar att du läser igenom den. Har du sett dem, är du häftig, har du inte gjort det så bör du göra det.

1. The Darjeeling Limited - Wes Anderson. Underbar och underhållande film med fantastiskt soundtrack. Den är väldigt Wes Anderson.

2. The Life Aquatic With Steve Zissou - Wes Anderson. Rolig och fin. Snyggt soundtrack självfallet.  

3. Into The Wild - Sean Penn. Fin naturfilm, självklart med fantastiskt soundtrack. Emile Hirsch's bästa.

4. (Jag tänker sätta tre filmer här då jag inte kan bestämma mig) Princess Mononoke, Spirited Away & Howl's Moving Castle - Hayao Miyazaki. Snygga animefilmer med, såklart, fantastiska (i smyg) soundtrack.

5. Before Sunrise - Richard Linklater. En mysig film om naiva och spontana ungdomar. Som inte är ungdomar.

6. Ronja Rövardotter, Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren. Fina svenska filmer med fina budskap.

7. Big Fish - Tim Burton. Bra film. Bra skådespeleri.

8, 9, 10, 11, 12, 13............ Här placerar jag resten av mina fina favoritfilmer!

Varsågod!  

Kommentarer
Postat av: duvet

åhh ronja den är fin!

2010-08-31 @ 17:31:56
Postat av: Anonym

The wackness och waking life då !:3

2010-10-17 @ 22:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0