Kaos

Dagens och gårdagens mest lyssnade band: Animal Collective.

Marken var frusen, Jag var frusen. Jag kunde inte känna mina händer och inte heller mina tår. Även mitt hjärta hade förfrusit i denna storm av kyla/känslor/kaos/musik/misslyckanden. Jag såg en kvinna med en barnvagn. Barnvagnen satt fast i en snöhög i diket. Jag stod och tittade på henne någon minut och försökte smälta mitt hjärta men det var kallt och hård och inget medlidande kände jag. Från ett annat håll kom dom. Som små monster i sina gul-lysande västar. Dom klättrade och skrek kröp vilda i panik. här stod jag, i mitten mellan ont och gott. På något vis. Allt gick så snabbt. Fast ändå ganska så långsamt. Ett monster föll till marken. Ett annat monster flög efter. Ner för backen, under trädet, över kullen, förbi stenen, in i gungan. Ett skrik som från sirener tjöt ut och bedövade oss alla. På 1 sekund var hjärtat smält. En god gärning var härmed avklarad. Men bättre blev det inte för det. Väl hemma i mitt varma hus, placerade jag mig framför datorn med en kopp te och 3 nyköpta lussebullar. Såklart är lussebullarna stenhårda och torra så av ilska hamnar allt te i min famn. Schysst eftermiddag! Om någonting mer inte går fel så har jag snart en jämn och fin mörkbrun hårfärg. Och till detta, lite glögg! Kanske slänger in en och annan gitarr eller piano i eftermiddagen också. Det återstår att se. Hej

Idag var mina fötter blåa. Lite obehagligt. Jag trodde att någon av mina kära tår skulle lämna mig men icke! :)


Kommentarer
Postat av: Maxieboi

snygg blogg, bradag :) <3

2009-12-18 @ 00:08:11
URL: http://Bajs.se
Postat av: Josefin

tack. Visst!

2009-12-19 @ 17:07:52
URL: http://freeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0