Här sitter jag och känner in rummet

- Ernst Kirchsteiger. Min största inspirationskälla. Min idealman. Min förebild. Troligen Sveriges härligaste människa. Här sitter jag lagom desperat och försöker hitta hemsidor att streama Sommartorpet från men icke! Hittade iallafall en hemsida med en lista på Ernst's bästa citat. Jag ska ge er den. Snart. Först ska jag skriva lite mer helt onödiga saker idet här helt onödiga inlägget. Jag kan till exempelt nämna att jag fruktar att jag är påväg in i en ny 'The Kooks' period. Detta började jag misstänka när jag lyssnade på Matchbox idag för första gången på.. väldigt länge, och fick typ tårar i ögonen. Hemskt. Nu måste jag skynda att ränsa iPoden så jag får plats med all The Kooks-musik jag kan lägga fingrarna på. Åh. Påtal om. Mmhm vad härligt. Jag upptäckte en sak idag. Ännu en sak som bevisar att Spotify är ett amatörföretag som inte kan någonting om musik! INGETING. NADA. NIENTE. Så, anledningen till min ilska.. Gissa vad. När jag sökte på The Kooks så kom det jävla dåliga svenska indie-pop bandet The Kooks upp. Så ska det inte vara. Iof. Dom bildades först. Men den brittiska gruppen The Kooks är kändare! Jag har funderat på att skicka 34 klagomejl. Men nej. Jag orkar inte. Nu ska jag dricka glögg. Det är lite gott. Igår såg jag Pulp Fiction. Hihi. Den är så rolig. Imorgon börjar jag 1. Tror jag. Äckligt. Funderar på att åka till stan innan. Alltså på förmiddagen. Nu ska jag försöka planera min film som jag ska göra. Som jag i emlighet har planerat i 2 år. Den skulle handla om drömmar och sinnesförvirring. Som en blandning mellan The Science Of Sleep och I huvudet på John Malkovich. Fast det var innan jag hade sett The Science Of Sleep. Så nu känns idén inte fullt lika originell. Jag får komma på något nytt helt enkelt. Hejdå 2 års projekt. Nu fick jag lust att klippa mig. raklugg som Uma har i Pulp Fiction. Fast jag passar inte i raklugg. Fördömt!

Ernst Kirchsteigers-bästa-citat-lista som jag lovade:

1: Här sitter jag och känner in rummet.
2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.
3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.
4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.
5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.
6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.
7: Det blir som ett vattenfall av ek.
8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.
9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.
10: Se så vackert stenen tar emot oljan
11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.
12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där.
13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.
14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.
15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.
16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.
17: Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.

Imorgon ska jag köpa ett par Dr. Martens kängor. Och kanske ett par Wesc bongo seasonal lila, eller ett par oboe seasonal gröna, röda eller gula. Gaah kan inte välja. Vill helst ha blåa iof. Men kan inte hitta några. Nu ska jag leta fram varje film om drömmar som jag kan hitta. Förslag?
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
class="formskugga" Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
class="formskugga"
URL/Bloggadress:
class="formskugga"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0